Personalizacja... torby na zakupy? Tak, to możliwe!
Torby zakupowe wielokrotnego użytku od kilku lat stopniowo wracają do łask. Dzięki rosnącej potrzebie ochrony środowiska coraz chętniej sięgamy po ekologiczne alternatywy dla plastikowych reklamówek. Ponieważ zaś posłużą nam one przez kilka lub więcej lat, doskonałym pomysłem będzie nadanie im wyjątkowego, atrakcyjnego wyglądu.
Sposób na spersonalizowanie wyglądu torby płóciennej
Torba ekologiczna z płótna lub poliestru to dodatek modny, uniwersalny i - co najważniejsze - przyjazny dla środowiska naturalnego. Jednocześnie stanowi ona jeden z naszych najlepiej widocznych akcesoriów. Jeżeli nadamy jej wyjątkowy wygląd za pomocą spersonalizowanego nadruku ekologicznego, zyskamy dodatkowy gadżet podkreślający nasz styl i osobowość. Co więcej, poprzez wybór odpowiedniej metody nadruku zapewnimy wybranej przez nas grafice trwałość i świeży wygląd na co najmniej kilka lat użytkowania.
W przypadku poliestru doskonale sprawdzi się druk sublimacyjny, który umożliwia zarówno uzyskanie niezwykle wytrzymałego nadruku, jak i realizację nawet najbardziej skomplikowanych, wielobarwnych wzorów. Sublimacja to proces wykorzystujący wysoką temperaturę. W wyniku jej działania specjalistyczne tusze lub farby wyzwalają cząsteczki pigmentu, które następnie przenikają do struktury materiału w procesie dyfuzji gazowej. W ten sposób uzyskany zostaje niezwykle trwały i elastyczny nadruk, który przetrwa lata użytkowania. Ze względu na niską cenę całkowicie opłacalne jest wykonywanie tą metodą indywidualnych zamówień obejmujących pojedyncze egzemplarze.
Pamiętajmy jednak, że druk sublimacyjny ma jedną wadę - jest nią niemożność stosowania białego koloru. Z tego względu metoda ta nadaje się głównie do grafik niezawierających tej barwy lub nanoszonych na białe powierzchnie.
Możemy również spersonalizować torbę ekologiczną, wykorzystując do tego celu nadruk z użyciem folii flex. Metoda ta polega na naniesieniu grafiki na arkusz specjalistycznej folii, wycięciu go i następnie wprasowaniu w materiał. Jej zalety to dostępność różnych faktur i kolorów - w tym metalicznych i odblaskowych. Zastosowanie folii flex pozwala również na uzyskanie pojedynczego, trwałego nadruku wyjątkowo tanim kosztem. Niestety, podobnie jak sublimacja, sposób ten ma jedną wadę - ze względu na swoje właściwości używany jest głównie do wzorów jednobarwnych.