Które techniki druku sprawdzają się najlepiej przy odwzorowywaniu detali?

nadruk na koszulkiTworzenie wysokiej jakości materiałów, takich jak gadżety reklamowe, to świetny sposób na rozwinięcie firmy i dotarcie do szerokiego grona potencjalnych odbiorców. Jednak aby oferowane produkty rzeczywiście spełniał swoje zadanie, muszą wyróżniać się wysoką jakością. Jakie techniki druku najlepiej sprawdzają się przy odwzorowywaniu detali? W naszym artykule przedstawiamy dwie z nich.

Na czym polega sitodruk?

Sitodruk to popularna technika, polegająca na mechanicznym lub ręcznym przeciskaniu farby, przy użyciu tzw. rekla, przez formę drukarską, która została przygotowana na specjalnym sicie. To metoda, która świetnie sprawdzi się w przypadku odzieży reklamowej. Jej główną zaletą jest doskonałe odwzorowywanie detali i możliwość tworzenia niepowtarzalnej odzieży (firmowe koszulki, bawełniane torby, odzież robocza). Sitodruk pozwala także na tworzenie nadruków o niezwykłej trwałości, które są odporne na wodę i ścieranie. 

Warto także pamiętać, że:

  • sitodruk to technika wykorzystywana do zadrukowywania zarówno niedużych, jak i większych powierzchni,  
  • metoda ta może być użyta w przypadku materiałów, takich jak plastik, karton, folia, drewno, tkanina, metal oraz wiele innych,
  • dużą zaletą sitodruku jest tworzenie nadruków odpornych na czynniki zewnętrzne, co ma szczególne znaczenie m.in. w przypadku bilbordów.  

Druk sublimacyjny na tkaninach - co warto wiedzieć?

Drugą techniką, która zasługuje na szczególną uwagę jest tzw. druk sublimacyjny na tkaninach. Metody ta jest stosowana przede wszystkim w przypadku tkanin poliestrowych oraz dzianin, a jej wykorzystanie bazuje na użyciu prasy termotransferowej. Takie działanie zapewnia zarówno doskonałe odwzorowanie detali, jak i podwyższoną odporność na ścianie i niekorzystne czynniki.  

Co więcej, druk sublimacyjny:

  • pozwala na komponowanie skomplikowanych wzorów w pełnej gamie kolorystycznej zarówno na tkaninach, jak i innych materiałach,
  • świetnie sprawdza się w przypadku gadżetów reklamowych, takich jak kubki, smycze, parasole, czy torby materiałowe.